Sunday, January 13, 2008

Cerita Siti

Datuk or Datin Seri Siti Nurhaliza terus dilanda ketidakpuasan suara peminat dan pengkritiknya. Mungkin sebab dia sendiri yang menyatakan keinginannya untuk bertudung, smada selepas kahwin ataupun selepas mengerjakan haji. Bila balik dari haji tempoh hari, dia bertudung tapi tidak bertudung "litup" (dari cakap dia). Dia nak buat slow-slow katanya...

Ada peminat mengatakan yang bertudung tu bukan tentunya "baik". Diorang kata ramai yang bertudung yang buat maksiat jugak. Pengkritiknya pulak kata tudung dia macam tudung Benazir. Peliknya tak pula disamakan dengan tudung isteri-isteri .... atau tudung my favourite lady minister. Tudung orang dah mati yang disamakan. Nak doakan kawan tu mati jugak ke???

Yang saya tahu kalau orang tu dah bertudung dia tak akan pergi ke disko untuk teguk air buih yang warnanya macam "air kencing kuda" tu. Dia tak akan pakai baju guna spaghetti strap saja yang tayang bahagian dada dan bahagian belakang dia (ala...macam komen saya etika pakaian).

Yang saya pelik artis-artis yang melakukan semua tu tidak pula diserang oleh peminat. Mungkin peminat pun 2 X 5 juga perangainya. Itu sebab tak mau komen. Atau mereka lebih suka kalau artis kesukaan mereka berpakaian dan berperangai seumpama itu. Nama pun artis.

Hari ni ada baca dalam paper ada pulak nenek dua cucu cuba nasib untuk masuk AF6. Saja cari publisiti atau memang nak cari ...

Kata saya...Tak payahlah nak suruh Bernard Chandran reka tudung yang nak dipakai. Banyak tudung yang elok boleh beli kat jalan masjid india tu. Kat Mekah dulu pun banyak orang jual tudung murah-murah. Tak beli ke? Apa kata pakai tudung macam style tudung Raja Permaisuri Agung.

No comments: