Tuesday, October 12, 2010

Sekejap Aje Tu

Saya mengucapkan takziah kepada keluarga nereka yang meninggal dunia akibat kemalangan bas ekspress yang mengerikan pada hari ahad.

Mungkin sudah ditakdirkan ianya berlaku. Tapi kita ambil iktibar mengenai semua ini. Sekali jadi kemalangan ngeri melibatkan kenderaan awam, sekali itu juga le bising sana sini.

Lepas tu senyap. Tiada tindakan!

Kenapa? MUNGKIN tuan punya bas orang berkepentingan agaknya.

Cuba la buat operasi dinamik sepanjang lebuhraya. Mungkin beratus saman terhadap bas ekspress dan bas pelancungan dapat dibuat setiap hari. Asyik-asyik buat ops statik!

Tunggu la minggu depan, sejuk lah cerita ni. Tiada susulan. Kalau ada pun, suruh pemandu pergi kursus.

Kata saya...mereka yang buat polisi bukannya naik bas...ada escort pulak tu!

2 comments:

fa*atip said...

agaknya samalah macam kes pembunuhan kat Banting tu.....lama2 senyapppp... :(

jorazak said...

fa*atip
saya memang ANTI bas ekspress dan bas persiaran kat lebuhraya...tak ada penguatkuasaan. kita yang pandu 110 diberi lampu. pada hal diorg cuma boleh 90 aje.
tunggulah bila diorg langgar VIP baru nak ambil tindakan kut!