Monday, April 09, 2007

Mauludur Rasul VS Jom Heboh, Noh Gadut VS Hari Bandaraya

31 Mac. Mauludur Rasul. Pergi majlis tahlil dan berzanji sempena sambutan Maudur Rasul kat Masjid MITC dengan anak-anak. Anak-anak ikut sebab janji nak bawak diorang pergi McDonald lepas tu. Adalah sebaris orang dewasa dan setengah baris kanak-kanak.

7 & 8 April Jom Heboh datang Melaka. Buat pulak kat depan rumah saya dan sepelaung dari Masjid MITC. Penuh parking Masjid. Jammed jalan nak ke Masjid. Hopefully (sangka baik) diorang pergi sembahyang maghrib dan isyak di Masjid. Tak tau apa jadi sebab tak larat nak tersangkut dalam jam kat situ. Lepas asar masa nak pergi pasar malam Batu Berendam dah terkena.

Results: Jom Heboh menang 10,000 - 30 (kurang-kurang).

14 April ni ada ceramah sempena Mauludur Rasul oleh Mufti Johor Datuk Noh Gadut di Masjid MITC. Malam yang sama ada konsert menyambut Hari Pengisyhtiharan Melaka Bandaraya Bersejarah oleh Famous Five Mamee, Mawi, Farah, Adam, Faizal & Aznil. Satu lagi pertembungan yang menarik. Siapa akan menang agaknya. Saya tak pasti akan ada di Melaka sebab kena ikut orang rumah pergi ambil IELTS di KL.

Kata saya...Famous Five akan menang dengan majoriti berlipat ganda kurang-kurang 15,000 berbalas 100. Saya kata...inilah tanda akhir zaman.

No comments: