Thursday, September 27, 2007

Tolonglah Gunakan Phonebook

Minggu lepas saya saya terima panggilan pukul 2.30 pagi. Entah dari makhluk mana. Bila saya jawab, dia tak pulak cakap. Dia terus hang-up. Mangkuk betul! (Heh, heh, apa pahala posa). Saya masih pelik kenapalah makhluk tu dan yang sebahlul dengannya (bak kata P. Ramlee)tidak menggunakan kemudahan phonebook dalam handphone masing-masing! Ya, makhluk ni guna handphone! Kalau guna fixed-line atau telefon awam saya fahamlah jugak! Masa saya kat Mekah ari tu pun macam tu. Entah berapa kali saya dapat missed call (sebab tak bawak phone ke masjid). Bila call dia balik, dia boleh cakap dia tak call. Kalau orang yang saya kenal boleh jugak bawak berkira. Entah berapa rial saya habis call makhluk-makhluk ni.

Bukan susah sangat nak guna phonebook tu. Lepas orang tu call atau buat missed call, simpan terus dalam phonebook. Tak payah nak dial nombor lagi. Telefon yang korok macam saya punya pun ada ni kan pulak phone yang riban-riban.

Kata saya...Nasib baik saya tak tidur malam tu sebab kena siapkan deadline, kalau tak mahu kena seranah mangkuk hanyun tu!

No comments: