Monday, November 26, 2007

Pot Pet Pot Pet

Sepanjang minggu lepas pergi kursus perisian yang berkaitan dengan penyelidikan saya. Tapi bukan itu yang nak saya highlight-kan. Kursus tu disertai 10 orang. Ada 3 minah dari IPTA yang tak jauh dari tempat saya buat penyelidikan mengikut sama. Saya tak tahan betul, sorang minah ni tak berhenti-henti bercakap. Ok, ok dia ada berhenti tapi dalam masa 5 minit mesti bercakap semula. Macam-macam hal dia bercakap. Sekejap dengan member sebelah kanan sekejap sebelah kiri.

Pensyarah kat depan segan nak tegur dia sebab pensyarah tu ada business dengan diorang. Dia cakap sikit punya kuat. Yang saya pelik sebagai pensyarah tak ada rasa hormat ke kat kawan tu yang berbuih mulut explain how to work with the software. Kalau dia yang kat depan tu agaknya apa dia rasa bila student dia bercakap macam tu. Kalau saya, mahu saya halau keluar bebudak perangai macam tu.

Kata saya...kalau ikut perasaan mahu saya ikut Raja Carlos cakap Presiden Chavez, that infamous five words: "Why don't you shut up!" Tapi tak sampai hati. Saya pun cuma menumpang ikut serta kursus tu...

No comments: