Friday, December 15, 2006

Life is short...

Life is short, too short to be bitter... Sebenarnya itu adalah sebahagian dari iklan beer yang pernah ditunjukkan di tv di UK dalam sekitar 90an dulu, masa saya masih buat Master di Sheffield Hallam University. Saya baru habis final exam dan tengah siapkan dissertation apabila I reached one of the low moment of my life. Tak perlu saya nyatakan apa dia. Kata-kata itu sebenarnya yang memberi peransang untuk terus siapkan my dissertation and get the hell out of Sheffield as soon as possible. My housemates gave the rest of the motivation to finish of the task.

Saya telah membaca sebahagian dari buku "La Tahzan" atau Jangan Bersedih. How ironic, apa yang diperkatakan dalam buku tersebut fits the above saying. Kedua-duanya memperkatakan tidak perlu nak menyesali dan bersedih atas segala kesusahan yang menimpa kita memandangkan kita hanya hidup seketika sahaja di dunia ini. Kita perlu meneruskan kehidupan kita sebaik yang mungkin dan cuba capai apa yang kita idamkan. Jika tidak berjaya jangan menyesalinya.

Kata saya...life is short, too short to be bitter.

No comments: