Friday, February 02, 2007

Anti-Islamic

Saya rasa terpanggil untuk mula pada hari ini mengecap sesiapa sahaja yang menghina Islam sebagai Anti-Islamic. Kalau dulu perkataan Anti-Christ, Anti-Semitic dan baru-baru ni Anti-Holocaust maka saya rasa adalah menjadi seorang Islam untuk mula "coin"kan perkataan ini kepada mereka yang tak bertanggungjawab!!! Tak kiralah sesiapa pun, kalau dah menghina Islam memanglah tak patut!!!

Kalau orang silap cakap mengutuk Israel, dah tentu dicap Anti-Semitic. Alah, macam Mel Gibson yang mabuk tu kena cap akibat memaki polis yang berbangsa Yahudi apabila ditahan kerana memandu dalam keadaan mabuk. Presiden Iran, Ahmadinejad, kena cap Anti-Halocaust dan juga Anti-Semitic sebab mengatakan Holocaust tak wujud.

Mereka boleh senang-senang mengatakan Islam itu pengganas. Kalau dulu di London kalau ada bom akan dikaitkan dengan IRA sekarang tak lagi. Akan dituduh pengganas Islam. Pengganas itu mungkin beragama Islam tapi Islam BUKAN pengganas. Kalau tu dulu bolehlah dikatakan pengganas kristian sebab IRA tu kristian. Yang saya tahu kristian juga bukan pengganas. Yang lain kes macam gunakan kebebasan bersuara untuk menghina Islam. Macam kartun Denmark tu.

Jadi mulai 2 Feb 2007 ni sesiapa yang saya dapati masih cuba nak mengaitkan Islam dengan pengganas dan masih lagi nak menghina Islam dengan apa cara sekalipun akan saya masukkan dalam senarai Anti-Islamic.

Kata saya...ada sesiapa yang sudi nak jadi calon pertama Anti-Islamic, persilakan!

No comments: