Thursday, February 01, 2007

Bilik Barakah

Peristiwa memalukan ini terjadi selepas habis haji. Mekah sudah mula ditinggalkan oleh jemaah samada ke Madinah atau balik terus ke negara masing-masing. Jadi banyak bilik hotel sudah mula dikosongkan. Untuk itu tuan punya hotel mulalah advertise "Bilik Barakah" bagi pasangan suami isteri untuk *****.

Nak jadi cerita, roommate saya kebetulan hidungnya berdarah. Jadi dia banyak menghabiskan masa kat lobi. Dia pergi masjid semasa orang azan dan balik setelah tamat solat. Bukan apa takut hidungnya berdarah kalau lama-lama kat masjid, naya nanti nak cari tisu bebanyak nak kesat. Lagi pun masjid dah mula lengang so senang nak dapat tempat kat masjid. Satu hari tu, sedang dia tengok tv kat lobi, datang satu pasangan Indonesia datang nak sewa Bilik Barakah. Tetiba datang sorang lagi lelaki Indonesia kat depan lobi, siap ambil gambar signboard hotel dan curi-curi tengok kat lobi. Pasangan wanita tadi bersembunyi di belakang lelakinya. Kemudian pasangan tadi naik ke Bilik Barakah mereka.

Saya pendekkan cerita...lelaki yang mengintai tadi datang kembali dengan sorangArab (tuanpunya hotel sebelah) dan sorang wanita arab yang fasih berbahasa Arab. Mereka bertanya kepada kepada pengurus hotel tentang pasangan tadi. Kemudian mereka bergegas ke Bilik Barakah tersebut.

Rupa-rupanya pasangan wanita tadi adalah isteri lelaki yang mengintai. Lelaki tersebut menjumpai isteri dalam keadaan berb***l dalam bilik itu bersama pasangan lelakinya. Menurut roommate saya suami wanita jauh lebih handsome dan jauh lebih bergaya dari pasangan isterinya. Roommate saya sendiri tak faham apa yang dilihat oleh wanita tersebut sehingga sanggup meninggalkan suaminya dan mengikut lelaki itu setelah tamat menunaikan haji.

Kata saya...macam ni punya manusia pun ada. Padahal baru habis ibadat haji untuk menghapus dosa, terus aje buat dosa besar. Mohon dijauhkan saya dan keluarga saya dosa maksiat ini.

No comments: