Monday, April 16, 2007

Jom Gi Masjid!!!

Pertembungan yang dinantikan tak jadi. Mungkin silap saya tentang tarikh ceramah Mauludur Rasul di Masjid Al-Alami MITC atau telah ditunda atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan, tidaklah saya tahu.

Perkembangan di Dataran Majlis Bandaraya saya tak tahulah pulak berapa orang yang hadir berkinja bersama dengan Famous Five. Saya tak larat nak bersesak di Lebuh Ayer Keroh. Hari Khamis dah kena masa pergi Jusco Melaka punya J-Card Day. Punyalah bersesak rasa macam nak Tawaf le pulak. Kehadiran kat Dataran MBMB mungkin mencapai 10,000 atau lebih.

Ceramah SS Dato' Haji Noh bin Gadut mula agak lewat, lepas Isyak, pada Ahad 15 April, bukan 14 April seperti yang saya katakan sebelum ni. Habis lebih kurang pukul 10. Anak no. 3 nak ikut. Sampai tertidur masa ceramah. Tajuk ceramah "Rasulullah SAW: Tauladan Sepanjang Zaman". Kehadiran saya kira lebihkurang 150 orang. Nak buat camana, masjid tu kariahnya taman seberang jalan. Macam masjid tengah bandar. Itupun pihak AJK Taman Tasik Utama siap hantar flyer untuk promosikan aktiviti ni. Saya sampai dapat 2 kali. Satu hari Sabtu, satu lagi pagi Ahad. Macam SS cakap berapa ramai yang datang untuk aktiviti masjid tak penting, janji masjid ada aktiviti.

Kata saya...Jom Gi Masjid, kita makmurkan surau dan masjid kita.

1 comment:

Anonymous said...

Well written article.