Tuesday, December 18, 2007

Lepas 3, … 5

Semalam buat pendaftaran kursus on-line. Cepat dan efisyen. Cuma lepas saya semak cetakan computer saya dapati ada kesilapan dalam maklumat saya. Sepatutnya semester 4, diletakkan semester 5. Cuba telefon diorang pukul 12.26. 2 line engaged atau satu tak ada jawapan. Yang engaged pun lepas tu tak ada jawapan. Jam saya tengok baru pukul 12.33. Saya semak laman web diorang sepatutnya servis sampai pukul 12.45.

Hari ni saya pergi ke PPS tanya mereka. Yang layan saya muka tak jernih pun. Tapi nasib baik dia layan lagi. Dia cakap 5 tu sebab campur semester ni. Dia ambil kertas dari saya dan suruh saya duduk. Agaknya dia buat pembetulan, bila siap dia beritau saya. Saya pun beritau kes kawan saya yang sama. Dia masih tak mahu terima kenyataan yang ada kesilapan dalam database itu. Saya sama-sama tengok komputer. Memang nyata kesilapan dalam database tu. Semester yang lepas 3. Semester semasa 5. Akhirnya dia buat pembetulan jugak.

Kata saya…Agaknya lepas 3, 5 agaknya. Ataupun adalah makhluk yang malas buat copy paste dalam database, atau komputer yang buat silap?

No comments: