Tuesday, September 08, 2009

Iras

Masa saya sekolah dulu ada orang kata muka saya iras Allahyarham Hussein Onn. Masa tu Datuk Hussein Onn. Jadi pernah kawan-kawan saya panggil Datuk.

Masa saya bekerja ni ada orang kata saya ada iras-iras Hishamudin Hussein. Tapi tiada pula orang panggil saya dengan pangkat pingat dia. Hi, hi.

Yang saya tahu, saya tak mahu iras mereka dalam politik. Berdasarkan politik yang ada sekarang, tak perlu memperjudikan masa depan dalam areana ini. Hi, hi, kan judi tu haram. Lagi pun buang masa nak menegakkan kononnya kebenaran padahal orang semua tahu semuanya palsu dan kepura-puraan.

Kata saya...lambat lagi nak jadi datuk...

6 comments:

Ibu Baru said...

Tengok dr sisi mana tu en jo hehehe

jorazak said...

ibu baru
saya pun tak tahu. itu depa kata...

blogmaster said...

Jo,
1. Tenggara (P155) dengan Pengerang (P157) jauh beza tu,bukan saja tempat wakil dia lagi la.....(refer to yr comment on my comment on yr entry Monday, September 07, 2009 RM800?)

SAS - The Semutar Man said...

Tul tu Joe. Kita org akademik nih bukan nya suka berpolitik ... nak disamakan dgn org politik pun kita x rela, kan ?

Byk dah institusi akademik yg "rosak" disbbkan campur tgn politik ... ;)

jorazak said...

hassan
hebat hang buat research...
siap ada conclusion
hi, hi

jorazak said...

haji
politik ada di mana-mana. not just on its arena. office politic, I try to avoid if I could. tak mau jadi kancil di tengah gajah bergaduh.