Thursday, May 03, 2007

Masih Isu Lama

Dah beberapa pilihanraya kecil diadakan akhir-akhir ini. Semuanya dimenangi oleh barisan Nasional. Saya tak mahu komen apa yang kecoh masa pilihanraya cuma nak komen isu yang dibangkitkan. Sebelum ni saya ada katakan sesuatu tetapi nampaknya kedua-dua pihak masih nak bangkitkan isu lama. BN dengan pembangunannya dan Pembangkang dengan entah apa-apanya.

Setelah 50 tahun merdeka, kita masih di takuk lama. Kalau kita dah diiktiraf sebagai negara maju, saya rasa pembangunan tidak lagi dijadikan isu. Kalau isu itu masih dibangkitkan ada lah benda tak kena. Atau kita masih layak dipanggil negara MEMBANGUN!

Pembangkang pulak carilah isu yang lebih bernas sikit. Asyik nak cari isu kontroversi sahaja baik tak payahlah masuk bertanding. Menghabiskan duit aje.

Saya ingin lihat pada masa pilihanraya umum nanti, selain dari manifesto yang digah-gahkan, senarai pembangunan yang akan dibuat di setiap kawasan Parlimen. Jadi kalau ada pilihanraya kecil, kita boleh semak apa yang dah dibuat, belum dibuat atau yang tidak akan dibuat. Kalau boleh dilihat mana-mana kelemahan yang telah dibuat, memasing debatkan cara yang terbaik untuk menyelesaikannya.

Kata saya...saya tahu apa yang nak saya pangkah dalam pilihanraya umum akan datang.

No comments: