Monday, March 05, 2007

Apa nak jadi ni...

‘‘Sudah terlambat. Saya takut tercicir’'
IPOH 4 Mac – ‘‘Sudah terlambat. Saya takut tercicir jika berpindah ke sekolah baru kerana sesi pembelajaran sudah sebulan berlalu.”
Begitulah luahan pelajar terbaik Orang Asli dalam peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2006, Nurul Atikah Kamaruddin, 15, ketika ditanya sama ada dia akan meneruskan pelajarannya ke sekolah berasrama penuh (SBP) atau tidak.
Kata Nurul Atikah, buat masa ini dia tidak lagi berminat memasuki SBP tetapi akan tetap mempertimbangkan keputusannya itu jika menerima surat tawaran rasmi daripada Kementerian Pelajaran.
Bagaimanapun, sehingga kini dia masih belum menerima sebarang surat tawaran walaupun selepas dua minggu dijanjikan oleh Pengarah Bahagian Sekolah, Noor Rezan Bapoo Hashim.
‘‘Pada minggu lepas, ayah saya ada menghubungi Jabatan Pelajaran negeri dan diberitahu surat tawaran rasmi itu sudah diposkan dan akan sampai dua tiga hari lagi tetapi masih tidak sampai sehingga sekarang.
‘‘Saya difahamkan surat tawaran rasmi itu baru diposkan pada Khamis lalu,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Berita yang saya baca hari ni. Apa nak jadi? Kalau baca entry saya cerita ni dah nak masuk 3 minggu masih lagi belum settle. Dah masuk paper front page masih lagi terkedik-kedik lagi buat kerja.

Kata saya...Dato' Hishamuddin, Inikah pegawai pendidikan yang berdedikasi? It's time for you to take action against these incompetent people. Masukkan saja diorang kat pool tu A.S.A.P

No comments: