Friday, January 18, 2008

Strip Tease

Ha ha ada pulak si malaun artis baru ni buat perangai buka pakaiannya dan campak kepada penonton. Nampak sangatlah nak tiru gaya artis di barat tu. Dahlah awak tu orang baru buat perangai macam tu. Takkanlah syok sendirinya sampai tak sedarkan diri kat mana. Apasal tak terus buka yang bawah tu sekali. Mungkin lepas ni ada offer dari Calvin Kline untuk iklan underwear pulak. Alah...macam pemain bolasepak wanita US dulu tu lepas menang world cup koyak jersey tinggal sports bra aje...Lepas tu jadi model sports bra. Begitulah impian si malaun ni agaknya.

Saya tak pasti samada mamat ni orang yang sama buat stunt kat atas pentas lepas diisytiharkan masuk final anugerah juara lagu dengan menyingkirkan Datuk Siti Nurhaliza. Saya tak pasti orang yang sama sebab saya cuma baca dalam paper, online pulak tu. Lagipun AJL ni dah bertahun-tahun saya tak tengok.

Macam saya kata dalam Etika Pakaian artis-artis kita ni pula dimaklumkan sekali lagi apa yang boleh, apa yang tak boleh dipakai. Khasnya kalau rancangan tu live. Kita tak mau jadi macam kes Janet Jackson dengan Jason Timberlake masa Superbowl yang ke berapa entah tu, kes "costume malfuction". Itu kat US dah kecoh sampai stesen TV kena minta maaf entah berapa puluh kali. Kalau kena kat Malaysia ni nanti baru tahu. Ingat sebelum kena. Artis-artis baru ni ingat diorang boleh nak mainkan isu ni. Kalau saya jadi CEO stesen TV tu dah tentu si malaun tu tak masuk dah stesen tv saya. Tak kiralah dia bagus 8TV pun buat perangai.

Kata saya...apa kata Pak Rais dan Pak Zam. Saya belum dengar/tengok komen pak-pak menteri lagi.

No comments: