Monday, January 21, 2008

Stript Tease: Update II

Ku Seman Ku Hussain dalam artikelnya Tidak berbaju bukan isu seperti menyokong tindakan si artis baru. Mungkin dia menyokong tindakan artis itu sebagai artistik. Siap buat perbandingan dengan ahli bina badan dan penari klasik india yang tak berbaju dan penari etnik yang bercawat.

Komen saya mata Ku Seman dah patut kena check kat optometris agaknya. Isunya program itu untuk siapa. Siaran langsung pulak tu. Kalau baca komen si artis dalam Mingguan Malaysia semalam, memang gimik tu dah dirancang. Kalau dah dirancang kenapa tak inform 8TV terlebih dahulu untuk kelulusan.

Kalau nak dibandingkan aksi si artis dengan aksi ahli bina badan agaknya Ku Seman nak suruh artis tu cabut seluarlah pulak. Macam saya kata boleh jadi model Calvin Klein nanti. Macam saya cerita pasal Aznil Nawawi dulu. Dia cuma pakai seluar pendek, yang lebih panjang dari seluar pemain bola sepak. Memang kalau bandingkan kedua kes tu Aznil kira okaylah, tetapi masyarakat tidak dapat menerimanya sebab tidak kena tempatnya untuk program itu. Kalau program bersantai di pantai mungkin penonton boleh terima. Kalau Ku Seman nak kata diskriminasi, so be it! Pada saya biarlah bertempat, walaupun saya masih mahu Aznil menutup auratnya.

Kalau semua nak di"halal"kan atas nama artistik atau gimik saya rasa eloklah mamat tu cuba buat persembahan di negara barat pulak. Apa ke jadahnya siap letak simbol "s" kat dada tu. Itulah motif utama dia cabut baju agaknya. Dia kata "s" tu untuk superman tapi pada saya "s" tu untuk s--it-n. Adakah ini yang Ku Seman nak galakkan anak-anak kita mengikut gelagat si artis ni. Nanti adalah pulak artis perempuan selak kain, pakai bikini semasa pertunjukan Ku Seman masih nak pertahankan dia atas nama artistik dan gimik?

Tak perlulah lagi kita menegakkan benang yang basah. Yang salah pun dah memohon maaf (sekali lagi!!!). Yang Ku Seman beria bebenor sokong dia apasal?

Kata saya...inilah silapnya bila siaran langsung dibuat tanpa "buffer time" untuk editing. Sepatutnya setiap siaran langsung sekurang-kurangnya perlu ada 30 saat "buffer time". Pernah dengar dalam radio pendengar bagi komen dengan mencarut.

No comments: