Wednesday, January 02, 2008

Just Another Tuesday

Semalam 1 Januari 2008. Semasa ramai orang dok terkinja-kinja menunggu Tahun Baru saya dah lena tidur. Tak ada apa yang menarik di TV kecuali konsert sini sana situ sini yang meloyakan...

Kepada saya ianya adalah satu hari Selasa sahaja. Kalau nak diikutkan pada saya ada beberapa "Tahun Baru". Contohnya, Maal Hijrah, Tahun Baru Akademik, Tahun Baru Cina dll. Jadi kenapa nak dibuat azam baru bila timbul Tahun Baru Gregorian (betul ke ejaan ni???). Kalau tu teruklah nanti Maal Hijrah nak buat azam baru lagi. Masuk tahun akademik baru bulan Julai kena buat lagi. Sampai bila nak habis berazam, heh.

Kalau tengok TV3 semalam nampaknya Malaysia dah terlebih sambutan tahun baru. Macam parti aje tengok kat sedutan tu. Polis tak buat apa pun tengok gelagat anak muda buat perangai. Yang sedihnya ramai darinya anak bangsa Melayu. Apa nak jadi???

Kata saya...seeloknya azam kita perbaharui setiap hari. Tak perlu sampai tahun baru. Perlu berazam untuk jadikan hari esok lebih baik dari hari ini. Jadi sebelum tidur muhasabah diri. Buat mental notes apa yang perlu dibuat untuk esok yang lebih cemerlang sebelum lena. Azam saya: setiap hari nak simpan RM1.00 dalam tabung kurban/umrah/haji saya...

No comments: