Thursday, May 29, 2008

BAM ooo BAM Bee

Semalam baca The STAR cerita fasal pasangan Choong Tan Fook dan Lee Wan Wah. Wan Wah cedera semasa pusingan akhir Piala Thomas yang lalu. Itu sebab dia tak main dalam perlawanan menentang Jepun dan pasangan mereka tak diturunkan semasa perlawanan menentang China.

Kalau nak diikutkan memang pasangan mereka adalah gandingan yang paling konsisten. Pasangan "emas" yang diagung-agungkan itu adalah total disappointment. Kalau tengok rekod mereka, kalau diturunkan semasa lawan Jepun tempoh hari dah tentu Malaysia tak masuk semi-final. Gandingan CTF dan LWW adalah paling reliable. Tak ada nak kalah dengan pasangan yang ranking entah apa-apa.

Pasangan ketiga kita Mohd Fairuzizuan Mohd Tazari-Mohd Zakry Abdul Latif juga mempunyi prestasi yang turun naik. Ok, mereka bermain baik semasa suku akhir dan separuh akhir. Tapi itu tak bermakna mereka layak ganti gandingan veteran tu!

Kecederaan LWW boleh sembuh sepenuhnya dalam tempoh terdekat. Olimpik masih lagi 3 bulan untuk mantapkan persediaan. Pengurus Besar BAM dah tetapkan Jumaat ini sebagai memberi kata putus. Saya harap mereka buat keputusan yang betul.

Kata saya...kalau saya jadi jurulatih saya akan gugurkan pasangan emas tu. Pada saya tak layak lagi dipanggil sebegitu. Sejak menang All England tahun lepas, prestasi merudum, mental tak kuat, berbalah dengan pasangandan jurulatih. Saya cadangkan kita hantar pasangan ketiga aje. Biar diorang rasa.

No comments: