Saturday, October 04, 2008

My New Toy

Hi, hi, tiru tajuk entry ibu baru.



Sebenarnya saya dapatkan toy baru ni minggu lepas sebelum balik raya. Mahal jugak toy ni Rm699 dan tambah lagi Rm20 pada bil streamyx saya. So far saya berpuas hati dengan modem ni. Masa test kat rumah, di mana Celcom 3G ada, data transfer as good as streamyx kat rumah. Kat Alor Star bilamana 3G sekejap ada sekejap tiada, data transfer sedikit slow. Tapi di Kuala Rompin di mana 3G tiada, GPRS connection is much better than Alor Star.

In fact, semua entry saya semasa cuti raya ni menggunakan modem ni. Hi, hi, ini bukan iklan Celcom ya. Saya gunakan Celcom sebab coverage 3G saya dimaklumkan lebih baik dari Maxis (sorry, peminat/pengguna Maxis). Saya berkata demikian sebab kat rumah, telefon Maxis saya tak dapat 3G. Apa raaa!

Kata saya...hi, hi, inilah yang dikatakan dah ketagih internet. Boleh buat apa saja asalkan dapat get connected.

4 comments:

WaNNi said...

wahhhh, ada gadget baru nampak...tgh drive pun boleh berinternet la camni ye. sblm dtg sini guna gak benda tu tp lama2 jd slow la. masa tu promotion 6 bulan bill free. sebab free la kot jd slow :P

jorazak said...

ibu baru
nampak gayanya lepas ni bagi my wife guna bila dia pergi utm. saya di bangi boleh access internet di office 24 hours.
dia jadi slow bila ramai access internet at the same time. that's why kat rompin even guna edge/gprs masih laju dari 3g di alor star.

yunik said...

salam mr joe.

bagus eh celcom 3g? tgh pikir2 jugak nak subscribe ganti streamyx yg semakin suck ni tapi adush kena kompol duit dulu.

kat rompin tu buat apa? kawasan parlimen saya tu haha.

jorazak said...

~yunik~
1. kalau ikutkan 3G coverage antara celcom, maxis dan digi; celcom adalah lebih baik pd pendapat saya. mcm saya kata kat rumah saya kat melaka pun tak dapat maxis 3G. cuma kat certain kawasan bandar aje.
2. kuala rompin tu kampung saya. sekolah rendah di bukit ibam kemudian di rompin. sejak sekolah menengah dah merantau...