Thursday, July 30, 2009

Bola & Politik Malaysia

Bola Malaysia:
Pemain yang dah digugurkan oleh team A, senang-senang boleh main untuk team B. Team A gugurkan kerana dikatakan prestasinya merosot. Team B juga berbuat demikian di akhir musim. Yang peliknya pemain itulah yang dikerah tenaga setiap perlawanan. Kalau prestasinya merosot kenapa masukkan juga dia dalam "starting eleven". Akhirnya pemain bermain untuk team C.

Politik Malaysia:
Ahli politik A bertanding dalam pemilihan parti. Kalah. Ahli politik B tidak puas hati tak dapat jawatan tinggi. Ahli politik C yang terasa dipinggir. Berpaling tadah. Masing-masing tukar parti. Tak tahulah untuk apa...

Hi, hi, pemain recycle, ahli politik pun recycle.

Kata saya...begitu mesra alam...

2 comments:

blogmaster said...

bila cerita gugur ni, aku dok teringat kisah kena halau dari sekolah dulu tu..

Aku baca blog seorang STAROBA, ganas-ganas Pak Ya, dia tak pun buang sekolah budak-budak, dia handle, dan didik sampai diaorang dapat dikawal... tapi malangnya nasib dan jasa guru besar seperti ini berakhir seperti yang kita lihat. (la ni HM Pak Ya dah jadi orang kaya besaq kat Ipoh)

tapi kalau jenis Mat Cendoi tu, nak senang cerita, dia buang sekolah je....dan orang jenis ni macam ahli politik yang yang hang cerita la, dia cari orang yang ada potensi untuk dia bank in 'personal emotional account" dia... ganjaran masa depan!

jorazak said...

san
1. hi, hi, hang emosional lagi cerita lama, no...
2. aku rasa kalau korang stay on tahun tu kita dah jadi perak champion.
3. kalau tak silap kawan tu datng balik sebagai pengetua later on...