Wednesday, June 18, 2008

Alahai EC

Nampak gayanya akan ada pilihanraya kecil untuk DUN Sanglang di Perlis. Ini semua disebabkan oleh kesilapan besar yang dibuat oleh pegawai EC yang bertanggungjawab mengisi borang penjumlahan undi. Saya pelik kenapa tiada urusan semakan oleh kedua belah pihak sebelum pengumuman rasmi kemenangan seseorang calon dibuat oleh wakil EC.

Berdasarkan dengan keputusan mahkamah senang benar kalau macam ini kalau ada seseorang wakil EC nak sabotaj keputusan pilihanraya sesuatu kawasan. Buat silap penjumlahan, akan ada pilihanraya kecil.

Atau ada bab yang saya tak tahu. Tolong pihak EC perjelaskan supaya semua orang tahu prosedur penjumlahan ni. Saya pun pening!

Sekarang ni dah ada teknologi terkini, kenapa tak nak digunakan. Masih lagi nak guna kertas penjumlahan. Kan dah ada papan besar kat dewan, masih boleh lagi buat silap? Sebodoh-bodohnya gunalah perisian Microsoft Excel. Buat programming sikit. Dah tak payah-payah nak jumlah pakai tangan kaki. Dah tak payah guna kertas. SAVE THE TREES!!!

Hei, mana Multimedia Super Corridor, Cyberjaya, Intelligent Building and what nots? Nak jumlah undi pun tak betul!!!

Kata saya...itulah pandai sangat tukar-tukar susunan nama dalam borang, dah awak sendiri confused. Agak-agak kalau calon PAS tu saman sivil kat pegawai EC tu boleh menang ke? Apa kata peguam sana...

No comments: