Friday, June 20, 2008

Siapa Salah?

Hari rabu Yong Teck Lee cakap SAPP akan sokong undi tak percaya terhadap Pak Lah hari Isnin 23 Jun ni. Menurut berita hari ni Yong Teck Lee disiasat kerana terbabit rasuah RM5 juta. Kabar ceritanya BPR sedang menyiasat pembabitan Yong itu ekoran satu pendedahan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Talk about coincidence! Agaknya kalau dia tak isytihar nak sokong undi tak percaya cerita ni tak keluar ke?

Tapi bukan itu yang saya nak komen!

Peristiwa ini mengikut si mamat pengadu berlaku semasa YTL menjadi KM Sabah pada tahun 1996. We are talking about 12 years ago!!! Talking about accountability!!! Why NOW???

Kalau YTL dituduh rasuah, how's about tukang cerita tu. Tak ke dia boleh dituduh bersubahat sama? Well, dia simpan cerita ni for 12 years? Saya kurang arif tentang hal ini, boleh tak peguam-peguam tolong explain-kan.

Banyak cerita kes rasuah yang saya baca dan dengar. Kebanyakannya cerita tentang yang terima rasuah. Cerita yang kena tangkap kerana bagi rasuah jarang-jarang. Bagi cerita yang kena tangkap terima rasuah, tiada pula cerita kes yang dibuat terhadap tukang pemberi rasuah. Saya rasa itu tak patut. Kalau tak ada sipemberi tentu tiada sipenerima.

Kalau SAPP decide tak jadi nak sokong undi tak percaya kat Pak Lah, dan YTL minta maaf secara terbuka kat Pak Lah, agaknya kes BPR ni diteruskan ke tidak?

Kata saya...hi, hi, dari apa yang saya baca, dengar dan lihat di tv, YTL cakap 2 orang wakilnya akan sokong undi tak percaya, yang saya masih tak faham, siapa yang nak bawa usul undi tak percaya? Kalau tak ada yang mengusul, maka tiada apa yang nak disokong, hi, hi.

No comments: