Wednesday, March 11, 2009

The Grades Are In

Dah setahun pilihanraya, saya rasa saya perlu berikan gred atas prestasi kerajaan yang telah dipilih rakyat. Tak kiralah yang memerintah di persekutuan atau di negeri. Saya buat secara keseluruhan.

Barisan Nasional (dah 51 tahun memerintah!)
Gred: C

Pakatan Rakyat (alahai baru 1 tahun memerintah!)
Gred: C

UMNO
Gred: C-

MCA
Gred: C-

MIC
Gred: D

Gerakan & Lain-lain
Gred: I

PAS
Gred: C-

DAP
Gred: C-

Keadilan
Gred: C-

Secara kesuluruhan saya tak berpuashati dengan semua pencapaian mereka. Banyak alasan saya boleh kemukakan tapi...

Kata saya....saya pelik kenapa mini bajet semalam termasuk bagi tahun 2010 punya. Bukan ke itu boleh dimasukkan dalam pembentangan bajet 2010 september depan? Nak advance ke...

2 comments:

Sya said...

Agree with ur grading..

Rasanya dia orang ni tak faham maksud mini kot.. yg dia orang kenal mini-skirt je

jorazak said...

sya
1. hi, hi, thanks for the support.
2. saya cuma dengar, 50B dan 10B. saya fikirkan sepatutnya 60B untuk tahun ini sahaja. tahun depan ada bajet lain.