Thursday, March 19, 2009

Jemputan Kahwin

Tengahari tadi saya terima panggilan telefon, baru cakap assalamua'laikum, bateri habis. Caskan bateri terlebih dahulu, baru telefon nombor tu balik. Terkejut jugak saya bila sipemanggil (hi, hi, lelaki) tadi menyebut "Abang Jo", sebab nama panggilan di kalangan keluarga saya lain.

Akhirnya bila dapat bercakap dengan si pemanggil, rupa-rupanya rakan sebilik saya di Mekah dan Madinah. Dia menjemput saya sekeluarga untuk ke rumah dia hari sabtu ni, 21.03.2009 kerana kenduri kahwin. Cuma bukan dia yang kahwin, abang dia.

Masalahnya, dia cakap rumah dia kat Tambak S*******. Saya pun tak boleh nak baca tulisan saya sendiri. Dahlah tu dia pun tak cakap rumah dia no berapa, jalan apa. Dia cuma cakap sebelum balai polis Kandang. Nampak gaya kena telefon dia semula esok.

Kata saya...hi, hi, inilah gaya jemputan kenduri kahwin zaman penuh teknologi tinggi. Tapi tak apa, kalau sesat telefon dia minta panduan. Hi, hi, yang dapat kad jemputan dengan peta pun sesat, inikan pulak yang tak dapat.

2 comments:

Ibu Baru said...

ingat en jo yg nk sambut menantu

jorazak said...

ibu baru
1. hi, hi, anak yang tua pun baru 14.
2. google-kan tambak...dapat kg tambak sebelong. betullah apa dia cakap.