Friday, May 15, 2009

Nikmat Yang DiKurangkan & DiTambahkan

Sejak akhir-akhirnya ini saya telah dikurangkan nikmat tidur malam. Pertama, kerana kepanasan, tau aje lah sekarang musim panas. Kedua, sebab bangun untuk buang air.

Pada mulanya bila bangun pagi, kepala pun rasa semacam aje sebab tak cukup tidur. Nak buat kerja pun rasa semacam aje. Tuhan sudah hilangkan satu nikmat dunia.

Bagaimanapun Tuhan juga tambahkan lagi satu nikmat lagi. Senang untuk bangun malam. Sekarang daripada sekejap tertidur sekejap terjaga, saya terus bangun dan manafaatkan masalah ini.

Apa saya buat?

Hi, hi, macam-macam. Bila dah terjaga, dengan masa yang ada, dapatlah dikerjakan kerja yang tertangguh, dilakukan ibadah yang sudah jarang dilakukan.

Kata saya...1-1=0, saya bersyukur kepadaNya.

2 comments:

Sya said...

Allah kurangkan satu.. tambahkan satu.. Adil kan?

jorazak said...

sya
sesungguhnya Allah Maha adil.