Monday, June 25, 2007

FAM oh FAM

Piala FA akan diadakan hari Sabtu ni antara Kedah dengan Perlis. So orang utara yang interested nak tengok final tu. Kedah pun dah tawarkan diri untuk jadi host final tu. Tak payahlah buat kat KL. Buat habis duit penonton datang jauh-jauh aje. Tapi kalau FAM rasa boleh dapat lebih dari 40,000 penonton bolehlah buat kat Bukit Jalil sebab satdium kat Kedah atau Perlis mesti sold-out punya.

Sebenarnya bukan itu yang saya nak komenkan tetapi penjadualan perlawanan ini. FAM dah tau yang Malaysia nak host Piala Asia, dah tahu yang pasukan kebangsaan perlukan masa untuk latihan, tetapi dia masih nak jadualkan perlawanan-perlawanan ni dalam masa persediaan pasukan. Sepatutnya dibuat perancangan teliti, buat tarikh akhir untuk perlawanan sbelum piala Asia. Ini tidak, main hentam saja dan beri kelepasan bila pasukan minta pemain untuk perlawanan, dibenarkan pulak. Mana priority untuk pasukan kebangsaan?

Boleh ke kita terima pasukan kita lebih rendah dari Singapura. Ok, ok, Singapura menang Piala Asean. Tak lama lagi rasanya akan dipotong oleh Vietnam dan Myanmar. Vietnam dah masuk 2nd round kelayakan olimpik. Myanmar dah banyak kali menang bila lawan kita. Tak lama lagi silap-silap kena potong dengan Filipina dan Laos lak.

So, tak heranlah dulu diorang beria-ia benar nak kan MU datang? Sebab tahu dah Malaysia akan kena belasah dalam perlawanan kumpulan. Kesian Norizan Bakar! Bila kalah nanti dia lah kena kutuk. Nanti adalah makhluk minta jurulatih luar negara pulak ganti Norizan. Panggillah Alex Ferguson ke, Arsene Wenger ke, kalau dah macam ni pengurusannya, tak ke manalah Malaysia.

Kata saya...Nasib baik MU tak datang. Merendahkan standard diorang aje nak lawan Malaysia agaknya. Saya kata...Norizan Bakar: prove me wrong, please! I know you are trying your best. Good Luck Malaysia!

No comments: