Wednesday, May 13, 2009

Radio Ga Ga

Dengar radio tak kebelakangan ini. Saya dah kurang dengar radio masa memandu. Dah kurang minat.

Kenapa? Ada radio yang kata radio orang lain yang banyak bercakap, tapi dia yang banyak membebel. Lagu yang diperdengarkan banyak lagu seberang yang bukan selera saya.

Saya rindukan radio zaman saya kanak-kanak. Macam-macam ada. Dari berita, muzik, informasi hinggalah ke drama. Sekarang entah apa-apa.

Kata saya...ingat drama Fajar di Bumi Permata?

11 comments:

blogmaster said...

Salam Jo,
dengar le klasik FM untuk nostalgia zaman kanak-kanak dulu, cuma aku kalau jalan dengan famili ni anak aku yang control radio je, jadi tak ada pilihan lain le ikut "hot" atau 'era" diaorang je le. atau kalau dengar 'bernama' atau 'ikim' pun ok juga tu boleh muhasabah diri juga sepanjang perjalanan

jorazak said...

hassan
1. klasik ke retro ke, tak sama macam dulu. kalau setakat lagu, baik aku pasang cd. bertimbun cd lama aku. hi, hi, penangan buat master dulu. beli cd single 99 pence atau 2nd hand 1 pound.
2. aku paling suka dengar ikim sebelum dan selepas maghrib.

pB said...

ingat sgt sgt

jorazak said...

pB
1. selamat dtg
2. hi, hi, agaknya org yg berumur mcm kita aje ingat drama tu...

Sya said...

Saya mendengar Klasik FM dan sesekali mendengar Sinar tapi cuma ketika memandu aje dengar, itupun utk mendengar berita/petikan akhbar dan keadaan trafik dan sesekali selingan kisah masyarakat. Kalau weekends memang tak dengar radio dah.

blogmaster said...

Aik sya pun dah join orang klasik jugak kihhh..kihh.kih...

Sinar ni kalau kena Aby Fana OK jugak la, pagi kalau KE, SY dan kril pun OK juga,kalau petang tu kena DJ yang sinar pun bantai lagu baru dan mengarut dengan jiwa asmara dia mana nak kena dengan selera kita, kalau retro tu pulak dengan budak green junior hang tu pun biasanya tak umpp jugak ...

jorazak said...

sya
saya pun dengar radio masa driving. itu sebab sekarang kalau dah tak dengar radio mulalah mata berat. hi, hi, sahlah kat rumah tak dengar radio dah.

jorazak said...

hassan
aku jarang-jarang dengar sinar. tapi aku rasa format diorg lebihkurang aje. tak menarik minat aku.

blogmaster said...

Salam Jo,
aku pun hanya dengar radio dalam kereta je, tapi tu le, pagi petang malam pun kena bawa kereta juga...

jorazak said...

hassan
hi, hi, itu aku tak boleh tolong...
hi, hi, mungkin hang boleh pasang 8-track atau kaset

Sya said...

Blogmaster

Suka dengar klasik FM tu sebab ada lagu2 joget dan lagu evergreen mengingatkan zaman remaja. Yang penting ada berita dan announcement keratan akhbar sebab memang tak sempat nak selak suratkhabar kat opis.

Abby Fana tu ok cuma tak suka bila dah masuk part Linda tu.. bila ptg part Linda tu akan dengar Best 104 yg ada lagu lelama dan evergreen atau kalau ada kesempatan kena drive waktu keja.. akan dengar Klasik utk sesi MKI