Tuesday, March 25, 2008

The List

Pada bulan Februari tahun lepas saya telah menulis tentang senarai Anti-Islamic saya. Beberapa orang ternama telah saya fikir-fikirkan untuk dimasukkan dalam senarai itu tetapi tindak-tanduk mereka adalah sebelum tarikh keramat itu, 2 Februari 2007. Jadi nama mereka tidak dapat dimasukkan.

Namun begitu nama pertama dalam senarai saya akhirnya saya dapat juga akhirnya. Pemenang pertama adalah Magdi Allam. Beliau, seorang murtad, begitu lantang meng-"condemn" Islam. Baru-baru ini telah membuat satu lagi cerita sensasi bila telah di-baptise oleh Pope Benedict. Satu tindakan yang dikesali oleh umat Islam.

Saya setuju dengan Aref Ali Nayed yang mengatakan kemurtadan Magdi Allam itu adalah kehendak peribadi beliau. Perbuatan di-baptise oleh Pope adalah seperti satu perbuatan provokasi yang mana cuba dieksploit oleh golongan Vatican City. Berita ini telah menjadi satu headline nota kaki berita bergerak CNN beberapa hari lalu. "Pope baptise prominent muslim".

Kata saya...lepas subuh baca surah Al-Mulk, sebelum keluar rumah baca surah Al-Waqi'ah, lepas Asar baca surah Ya-Sin dan lepas maghrib banyakkan Istighfar. Gitu kata tok guru saya hari sabtu lalu.

No comments: