Saturday, March 29, 2008

Oh! They Did It Again

Kalau dulu saya dimaklumkan akan dipanggil interview semasa saya di Madinah, kali ini mereka akan mengadakan interview semasa saya di Madinah. Same Old! Same Old! Sekali lagi saya dimaklumkan melalui telefon, cuma bezanya panggilan diwakilkan kepada proksi di Fakulti.

Saya dimaklumkan oleh proksi di Fakulti, interview akan diadakan pada 3 April, manakala saya hanya akan sampai di KLIA pada 10 April. Mereka tak boleh nak ubah-ubah. Isteri saya pun dipanggil interview pada tarikh yang sama. Kalau kami tak jadi pergi tak kan anak kami dua orang pun tak pergi. Tak kan nak burn-kan aje duit RM18,000 semata-mata nak kejarkan interview tu?

Agaknya dah tak ada rezeki saya agaknya. Mengikut plan kami memang dah betul. Perancangan diorang aje yang terlewat 3 minggu. Salah satu sebab besar kemungkinan kerana pilihanraya. Kedua mungkin sebab big boss dilanjutkan kontrak jawatannya. Tak mengapalah. Kalau ada rezeki, ada. Kalau tak ada, itu kehendak Allah. Lagi pun kalau dapat pergi interview belum tentu dapatnya.

Kata saya...agaknya kena pergi tiap-tiap tahun supaya terlepas aje interview macam ni.

No comments: