Monday, September 15, 2008

Lalu Mulalah Berkumandang...

Hari ni dah masuk hari yang ke 15 kita berpuasa. Jadi semua radio station dah dapat green light untuk mendendangkan lagu raya. Hi, hi. On the way balik ke Bangi tadi saya pun tak perasan ERA dah mula pasang lagu raya cuma bila dengar lagu dendangan Allahyarham Sudirman (entah apa tajuknya...) baru cakap sorang-sorang,"Eh ni lagu raya".



Tak taulah lain orang lain tangkap sayu bila dengar lagu raya. Hah, itu kena tanya ibu baru yang first time jauh di perantauan. Pada saya, lagu raya cuma lagu. Sejak dari sekolah menengah sampai sekarang tak ada feeling pun dengar lagu-lagu tu. Mungkin sebab dari sekolah menengah saya dah berjauhan dengan keluarga.



Tapi kalau dengar takbir, baru tangkap syahdu...hi, hi.



Pernah masa kat JB dulu dengar radio station Singapura dah pasang lagu raya 1 Ramadhan. Itu yang radio station kat Malaysia nak tiru beberapa tahun lalu. Dah kena rembat dengan peminat barulah ditetapkan 15 Ramadhan baru perdengarkan lagu raya.



Apa kata dibuat pertandingan station mana yang paling lambat dengarkan lagu raya? Mau kena rembat pulak radio station tu.



Kata saya...maknanya malam ni malam 16. Solat witir disunatkan baca qunut. Baca ke tidak? Tak baca pun tak apa, sunat aje. Tok imam kat surau tadi pun terlupa kut...

2 comments:

WaNNi said...

sayu ke? tak sayu pun....sbb tak dgr lagi...hehehe.

jorazak said...

ibu baru
hi, hi, nanti malam raya telefon mak abah sambil dengar lagu raya kat background jangan nangis. malu kat nurin.
good luck esok...