Wednesday, November 05, 2008

Buang Duit Aku Saja

Baru tengok UM online. Baca ini. Tak habis-habis nak menyusahkan orang. Tak habis-habis nak menghabiskan wang rakyat, itu kira duit sayalah tu. Tak boleh ke diorang fikir yang tok hakim tu banyak kerja lain dari nak bicarakan kes politik yang tak mendatangkan hasil ni. Hampes!

Cuba tengok muka kat dalam gambar tu. Nak tanya sikit. Muda-muda ke lagi mereka tu? Ada gaya orang parti tertentu ke? Diorang ni dah berdaftar ke persatuan mereka? Tolong jawab ya YB KT. Kalau tak berdaftar, patutnya diharamkan macam persatuan yang lagi satu tu. Boleh tambah sikit? Diorang buat perhimpunan tu, ada permit tak? Kalau tak ada permit, apa yang perlu dibuat agaknya, ya YB KT?

Cuba bayangkan berapa banyak wang akan digunakan hanya untuk kes ini. Kena kira dari penggunaan bilik mahkamah (hi, hi, air-con, lampu dll), hakim, saksi, peguam dll. Lepas tu kena kira berapa kali penangguhan perbicaraan hingga selesai dapat keputusan. Entah-entah bila dapat keputusan BN kembali perintah PP. Jadi siapa kena bayar kos semua ni? Yang saya tahu, sebahagian dari duit tu datangnya dari saya. Saya yang bayar cukai pendapatan. Hampes 3X.

Sepatutnya kes macam ni patut dibuang ke laut aje.

Kata saya... apa kata saya saman diorang pulak fasal cuba nak menghabiskan wang rakyat. Sekurang-kurangnya saya ambil balik bahagian saya. Apa kata YB KT?

2 comments:

sya said...

Dia orang ni tak de keja lain agaknya ada masa nak menyibuk2 cam tu. Sya pun nak saman gak.. boleh kot dpt balik.

jorazak said...

sya
hi, hi, jom kita pergi saman menyaman ramai-ramai...