Monday, November 24, 2008

Subsidi Atau Cukai II

Saya dah cari dalam akhbar harian tentang perkara di atas yang telah diperkatakan pada hari khamis dalam media alternatif, sah saya tidak menjumpai sebarang laporan mengenainya. Samada media alternatif itu tersilap buat laporan atau akhbar harian memang tidak mahu membuat liputan berita yang akan memberi isu sensitif kepada kerajaan.

Pada hemat saya, saya lebih kepada rujukan kedua. akhbar harian mana yang akan membuat laporan seumpama itu. TV mana yang akan membuat liputan itu. Samada langsung atau rakaman, khasnya TV111 yang kurang sesuku tu.

Jadi sahlah saya telah membayar cukai kepada kerajaan dan bukan mendapat subsidi kerana membeli petrol. Saya akan mengira banyak mana saya telah membayar dan bandingkan dengan rebat yang telah dibayar kepada saya. Berbaloi ke tidak. Sepatutnya kerajaan menghebahkan hal ini supaya senang saya nak tolak dari cukai pendapatan tahun depan.

Kata saya...dah sah tanpa berlindung kesemua akhbar harian Bahasa Malaysia dan Inggeris di Malaysia pada hemat saya tiada kebebasan untuk menerbitkan berita dan laporan. Ada pula yang hanya memutarbelitkan kenyataan hanya untuk kepentingan parti politik yang disokongnya (hi, hi, yang pegang saham dialah!)

2 comments:

Sya said...

Malas nak cakap... :(

jorazak said...

sya
hi, hi, hi
turun lagi 15 sen, kata menteri 15 sen...