Tuesday, November 11, 2008

Can You Say Good Bye Earlier?

N6 The Star 11 November...

Tajuk berita 1: Transition plan to go ahead

Tajuk berita 2: I'm keeping all option open, says Shahrizat

Saya masih tak faham kenapa YB KK masih nak buat transisi peralihan kuasa bulan jun padahal mesyuarat nak dibuat bulan mac. Apa yang dia nak accomplish dalam 3 bulan tu. Sekarang sudah ada calon untuk ketua Wanita dan timbalan ketua Wanita. Kalau dia letak jawatan pada bulan Jun, apa akan jadi pada jawatan ketua dan timbalan ketua. Lebih-lebih lagi jawatan timbalan ketua.

Apa kata Shahrizat tak bersetuju dengan Kamalia untuk dilantik sebagai pemangku timbalan ketua. Atau apa kata Kamalia nak jugak bertanding timbalan ketua. Shahrizat, seperti yang dia sendiri kata dalam catch-22. Apa kata kalau dia tak bertanding jawatan ketua dan bertanding jawatan timbalan seterusnya kalah pada Kamalia, ketua wanita KK.

Sahlah tak jadi peralihan dan YB KK akan terus menerajui wanita. Tak begitu YB KK? Apa salahnya Shahrizat bertanding kedua-dua jawatan. Datuk Subramaniam pernah buat begitu semasa pemilihan MIC (kalau tak silap)...

Kata saya...apakah agenda peralihan kuasa itu hanya satu helah?.....

5 comments:

Sya said...

Sebenarnya sya tak faham ngan wanita UMNO ni.. betul2 tak faham

jorazak said...

sya
saya agak shahrizat dah sedap duduk. tau ajelah kamalia tu org kuat YB KK. itu sebab dalam mukasurat yg sama dua nada yg berbeza disuarakan. kalau YB KK benar-benar ikhlas sekurang-kurangnya dia akan minta (read; arahkan) org kuat dia menarik diri dari pencalonan timbalan ketua. atau kamalia sendiri mengumumkan dia akan patuh kpd plan peralihan kuasa.
walau apa pun terjadi saya masih beranggapan YB KK must say good bye by mac 2009 to be fair for everyone. full stop!!!

jorazak said...

sya
baris pertama sepatutnya berbunyi "tak sedap duduk"

WaNNi said...

xmo amik tau politik wanita @ pu3umno. ada very bad exprerience. mesti en jo x tau yg sy pernah jd kpu kat kg sy..paksa rela tp tobat xmo involve lagi

jorazak said...

ibu baru
kalau nak masuk politik, tak boleh masuk separuh-separuh. itu sebab saya dari dulu tolak semua tawaran untuk rebut jawatan politik. saya cuma tengok dari luar. tak puas hati saya kutuk. tak kira mana-mana pihak. moto saya: tak semua yg memerintah tu buat betul, tak semua yang membangkang tu salah. bak kata pepatah inggeris,"Even a broken clock shows correct time twice a day. hi, hi, jam analog-lah.