Tuesday, September 02, 2008

Al-Fatihah

Saya baru baca di New Straits Times dan Berita Harian on-line tentang kemalangan kawan saya di UTM dulu malam semalam. Beliau kehilangan 3 anak (2 lelaki 1 perempuan) sekali gus. Yang terselamat cuma yang bongsu, perempuan.

Sebenarnya saya juga mengikuti jalan tersebut malam semalam. Apabila saya tiba di simpang Bandar Muadzam lebih kurang pukul 10.40pm sebuah ambulan telah membunyikan siren memotong laju semua kenderaan. Saya dah agak ada kemalangan. Apabila saya tiba di tempat kejadian lebihkurang 35 km dari simpang tadi, saya lihat kenderaan parkir di kedua-dua belah jalan, lebih kurang 100 meter. Saya tak berhenti sebab saya nak cepat sampai ke Melaka.

Saya cuba cari berita di surat khabar dan juga online sepanjang hari tetapi tiada yang melaporkan sehinggalah saya baca edisi online selepas terawih tadi. Begitu sedih saya bila mendapat tahu kawan saya yang kemalangan. Dalam berita mengatakan beliau pensyarah UiTM, sepatutnya UTM @ Skudai. Saya rasa beliau sekeluarga pun macam saya, balik ke kampung (beliau di kuantan) untuk menyambut puasa. Johor pun cuti weekend 4 hari.

Kata saya...semoga beliau tabah menghadapi dugaan ini. Dari Dia kita datang, kepada Dia kita kembali. Al-Fatihah...

2 comments:

Sya said...

Al Fatihah .. semuga ditempatkan di kalangan orang2 yg soleh dan solehah

jorazak said...

Sya
Aamiiiiin