Friday, July 11, 2008

Apa Kes

Amerika Syarikat (pronounce, ur s) sejak jatuhnya Iraq menjadikan Iran sasaran utamanya. Secara terang-terangan mengatakan dia dan sekutunya Israel akan menyerang Iran semata-mata kerana program nuklearnya.

Kata orang mereka sebenarnya berselindung di sebalik telaga minyak Iran sahaja. Kenaikan harga minyak dan kejatuhan dollar AS adalah helah mereka untuk menguasai dan memanupulasi ekonomi dunia.

Sejak beberapa hari ini Iran telah menguji peluru berpandu jarak jauh. Agaknya AS dah mula cuak. Hari ini si mek Rice mengatakan amaran kepada Iran supaya tidak mengancam jiran-jirannya. Hi, hi, siapa agaknya yang dimaksudkan oleh Rice sebagai jiran tu?

Padahal AS sendiri nak letak missile kat sempadan Rusia, dan Rusia telah bagi amaran akan buat serangan ketenteraan jika AS berbuat demikian. Siapa yang kacau jiran? Awak tu duduk jauh seberang laut! Tak ada kena mengena dengan Rusia dan jirannya!

Kata saya…berita hari ini British akan bayar US$6 juta kepada orang tawanan Iraq yang disiksa. Macamana dengan AS yang secara terang-terangan dalam gambar dan video yang menyiksa tawanan Iraq dengan siksaan fizikal dan seksual? Sepatutnya diorang ni kena hantar ke mahkamah perang dunia!!!

No comments: