Friday, July 11, 2008

Tahniah, Nicol!

Setelah bergelar juara dunia, sehingga sekarang saya masih ternanti-nanti bila agaknya Nicol Ann David akan dianugerahkan darjah kebesaran negara. Hari ini diberitakan Nicol akan dianugerahkan oleh YDP Negeri Pulau Pinang Darjah Setia Pahlawan Negeri yang membawa gelaran Datuk. Tahniah, Nicol!

Walaubagaimanapun saya merasakan kerajaan Malaysia yang sepatutnya menganugerahkan gelaran tersebut kepada beliau. Saya merasakan pihak kerajaan masih memandang kecil kejayaan beliau. Kalau kita baca di akhbar yang menang pingat emas di Olimpik nak bagi RM 1 juta. Saya tak pasti apa yang dia dah dapat semasa bergelar juara dunia dan memegang tampuk nombor satu ranking squash itu. Mungkin sebab squash ni tak famous sangat dan bukan acara Olimpik.

Akhirnya kerajaan negeri aje yang mengiktiraf kejayaan beliau. Kalau banding dengan ahli politik, mana cepat agaknya dapat gelaran dato atau datuk ni?

Kata saya...nak dapat gelaran datuk lambat lagi. Hi, hi, anak-anak belum habis sekolah lagi.

No comments: