Tuesday, July 08, 2008

The World Laughing At You, Kid!

Saya merasa malu dengan kedudukan politik masakini. Tak ada cerita lain di muka depan akhbar, kalau tak cerita itu. Masing-masing nak tunjuk kuasa. Masing-masing nak tunjuk pandai. Tak tau ke, jiran-jiran kita dok pandang semacam kat kita. Standard kita dah tak ubah macam negara-negara Afrika (of course except Afrika Selatan). Cuma bezanya kita tak saling bunuh membunuh macam diorang, nasib baik sungguh!

Semuanya sibuk fitnah memfitnah, tak taulah yang mana yang betul. Yang sure-nya mesti ada orang buat salah. Nak beri peluang mahkamah tentukan belum tentu lagi betul sebab ada appeal process, dah jatuh keputusan appeal lagi, last-last tak bersalah! Apa halnya? So mahkamah dunia ni banyak komplikasinya, hi, hi, "Correct, correct"?

Dunia dok sibuk fasal bagaimana nak mengatasi masalah harga minyak naik, masalah kekurangan bahan makanan, kenaikan harga makanan, kita masih lagi dok bertelingkah sesama sendiri berebut kuasa. Tak kiralah Kerajaan ke Pembangkang! Sama aje! Dua kali lima.

Macam yang saya pernah kata tentang Gajah Sama Gajah Berperang yang mati Kancil Tersepit. Tiada usaha yang positif diambil sejak pilihanraya dulu. Penyokong kerajaan kata PR tak tunai janji. Pembangkang kata kerajaan tak patut naikkan harga minyak yang menyebabkan harga barang keperluan terus meningkat. Jadi siapa yang betul?

Kata saya...adakah negara kita nak jadi macam Indonesia, Thailand dan Filipina? Atau lebih teruk lagi hongga ke tahap kes Myanmar? Semoga dijauhkan dari segala muslihat ini! But I know at this particular moment The Whole World Is Laughing At You Malaysia!

No comments: