Friday, July 11, 2008

Contribution To Knowledge

Semalam bincang dengan Supervisor tentang pembelajaran saya. Saya bimbang bila saya mula menulis literature review saya tak nampak di mana letaknya Contribution to Knowledge penyelidikan saya. Risau saya, tanpa bahagian tu bermakna pembelajaran saya, sia-sia aje.

PKS cakap jangan risau sebab saya dah banyak tulis paper. Dia cakap jangan give-up dan jangan bimbang sebab bila student dah jadi macam tu dia mula rasa goyah dalam PhD dia. Dia sambung CTK tu ada cuma saya kena buat reverse evaluation of the problem.

Hi, hi, dari apa yang dia cakap, senang betul. Impementation is hard, yes kita yang buat kerja yang beratnya. Kepala dah berserabut! Experiment tak boleh nak jalan, ada masalah. Luckily, the simulation parts are almost done. Saya punya target untuk habis collect data by December ni. January 2009 saya nak mula finalize my thesis dan submit pada PKS untuk approval by April 2009. Insya Allah.

Kata saya...walaubagaimanapun, kita hanya boleh merancang, Allah SWT jua yang menentukannya.

No comments: