Saturday, July 12, 2008

Bila Politik Mempengaruhi Etika

Sedih saya tengok bila berita sebuah TV swasta (yang mana lagi...) telah mempolitikkan berita yang mereka terima. Memandangkan TV tersebut adalah milik anak syarikat parti politik tertentu maka ia mengambil peluang untuk mengutuk dan cuba memfitnah parti politik lain yang memerintah kerajaan negeri.

Bila saya lihat malam tu ada payung kuning yang terlibat saya dah sedia maklum ianya melibatkan kerabat diraja. Kenapa pihak TV ini tidak sensitif terhadap perkara ini? Atau sengaja nak memutarbelitkan keadaan?

Apa nak jadi dengan Malaysia Hari Ini? Polis pun dah cakap nak heret ATM untuk memastikan keamanan di Malaysia ni. Harap-harap jangan jadi macam Thailand dah le...

Kata saya...agaknya syarikat tu dah buang ke laut etika kewartanan mereka kerana idealisme politik tuan punya mereka...

2 comments:

Ibu Baru said...

Bila baca berita pasal Malaysia terasa macam kacau bilau. Rupanya lebih kurang sama keadaan plitik Myanmar dan Thailand.

Walaupun dulu tak bersetuju dengan pandangan ayah PM dulu lebih bagus, sekarang rasanya dah amat bersetuju.

jorazak said...

ibu baru
islam hadhari;
perempuan tak perlu pakai tudung?
menteri bukan Islam komen fasal Islam?
deb;
menteri bukan bumiputera demand macam2?
kuota scholarship bumiputera dari 90% turun ke 55%?
TDM;
tiada menteri berani angkat suara!